Hoor het van Vlammr Pomme

Pomme is 24 jaar en begon bij Vlammrs rond oktober 2022. Zij is dus al een tijdje onderweg met het ontwikkelprogramma en wij waren benieuwd hoe zij eigenlijk bij Vlammrs terecht is gekomen en hoe het haar bevalt.

 

Wat is tot noch toe je indruk van Vlammrs?

Ik betrek mijn eerste indruk van Vlammrs over heel Ormit aangezien ik daar aan mijn eerste opdracht ben begonnen. In juni heb ik mijn master Marketing & Analytics gehaald en ik wilde daarna de arbeidsmarkt op. Ik wist niet zo goed welke kant ik precies op wilde en wat voor bedrijf me zou aanspreken. Op LinkedIn ben ik benaderd door recruiters van verschillende data-traineeships en na wat meer onderzoek sprak Vlammrs mij aan, omdat ik hier erachter kan komen wat ik interessant vind en belangrijk vind in een bedrijf zelf. Als ik kijk naar Ormit, dan is het bedrijf heel erg betrokken en niet hiërarchisch ingesteld, je kunt aan iedereen iets vragen en dit is een positieve eerste indruk!”

Waar werk je nu en hoe ziet je werkdag eruit?

“Voor mijn eerste opdracht ben ik intern begonnen bij Ormit aangezien ik een data en marketing achtergrond heb. Ik help het marketingteam om Ormit meer data-gedreven te maken. Hierbij kun je denken aan het uitdraaien van resultaten van lopende marketingcampagnes zodat die de volgende keer geoptimaliseerd kunnen worden. Het was de bedoeling om dit in een dashboard te zetten, alleen bleek dit alleen wat lastiger dan gedacht, hierdoor ben ik eerst bezig geweest met het structureren van de data. Sinds deze maand ben ik begonnen met het inrichten van het dashboard. Er komen ook nieuwe projecten bij zoals het maken van een dashboard van het matchingproces, maar ook het helpen van het communicatieteam. De afwisseling tussen marketing en data vind ik leuk!”

En hoe ziet je werkweek eruit?

Ik heb wekelijkse meetings met het marketingteam en eens in de twee maanden brainstormen we over campagnes die in het volgende kwartaal plaatsvinden. Dagelijks ben ik bezig met het uitschrijven van rapportages en goed inregelen van data in het dashboard. Hiernaast houd ik me ook bezig met de content kant en help ik bij de sociale media en het schrijven van nieuwsbrieven. Mijn opdracht is dus eigenlijk heel tweeledig.”

Van wat voor soort opdrachten word je echt enthousiast?

“Wat ik op dit moment intern doe, vind ik heel leuk en dat is de brug zijn tussen keihard code schrijven en de businesskant. Ik vind het interessant om praktische optimalisaties te kunnen uitvoeren op basis van data. Om deze optimalisaties te kunnen uitvoeren, zijn reporting en dashboarding relevante tools. Het structureren van en praktische inzichten verkrijgen uit data, is wat mij uiteindelijk enthousiast maakt in een opdracht.”

En van wat voor soort opdrachten niet?

“Mij lijkt het niet leuk als een opdracht te veel gericht is op data science of te marketing-gerelateerd wordt. Graag houd ik de balans tussen data science, de business en marketing.

Waarom Vlammrs?

In elk bedrijf worden er dagelijks meerdere belangrijke beslissingen genomen. Doordat het leven zich tegenwoordig zoveel online afspeelt, is er een enorme hoeveelheid aan data beschikbaar om zulke beslissingen op te baseren. De vraag is alleen, hoe doe je dat? Met een Vlammr natuurlijk!